www.fatihkabakci.com

Personal Website and Computer Science TUR EN

AV AVCI PROBLEMI

Last update: 2/27/2012 3:00:00 AM

Yazan ve Cevaplayan:Fatih KABAKCI

Bu soru Chip Online sayfasında 19.11.2010 tarihinde PeerNet,zhrsnr,Sukes adlı kullanıcılar tarafından sorulmuştur.

Gelen Soru: İyi Günler Arkadaşlar.. Bir sorunum var aşağıdaki olayı C Dilinde Yazmam Gerekiyor.. Şimdiden Teşekkür Ederim..
5 e 5 bir ızgara düşünün. Avı ve avcıyı rastgele bir yere koyuyorsunuz. Avcı her yöne gidebilir iken av sadece sağa sola yukarı ve aşağı gidebilir. Yani avcı çapraz da gidebilir. Her durumda sadece bir adım atabilirler. Avcı avı her yerde görebilir. Av alanı sınırlıdır. Av avcı uzaklığı= √(x1-x2) ² +(y1-y2) ² . Av avcıyı 1.5 m den az olan yerlerde görebilir ve en uzağa kaçacak. Kimse alan dışına çıkamayacak. Av avcıyı en kısa sürede nasıl yakalar? Not: ( En sonunda Av Yakalandı Diye Mesaj Çıkacak)

Verilen Cevap:

Yukarıdaki problem de ilk olarak 5-5 bir kare matris olusumu gerekmektedir.'time' kutuphanesini programa dahil ederek,rand() fonksiyonu ile av ve avcıyı kare matrisinin boyutları arasında iki noktaya yerlestirmek yapılacak ilk hamledir.Bunun icin,x1=rand()%5 ve x2=rand()%5 ifadesi yazılabilir(aynı durum avın koordinatları icinde gecerli olacaktır).

Avcının koordinatlarına x1 ve y1 denilirse,avın koordinatları x2 ve y2 olabilir.O halde if( sqrt(pow(x2-x1,2)+pow(y2-y1,2)) < 1.5 ) seklindeki bir karar yapısı ile avın bulundugu noktadan,yani x2 ve y2 noktasından belirtilen aralıkta kacması istenebilir. ornek olarak işletim yukarıdaki if() bloguna girdiginde, x2-=1 | x2+=1 | y2+=1 | y2-=1 ifadelerinden bir tanesi,sınır durumuna gore işletilebilir.
Oyunun sonlanma(terminate) noktası ise,avcı ve avın aynı koordinat noktası uzerinde olması ile gercekleşir.
#include <stdio.h>
#include <math.h>
#include <stdlib.h>
#include <conio.h>
#include <time.h>

int matrix[5][5];
int avX,avY,avciX,avciY;

void yerlestir() {

     matrix[0][0]=0;
     srand(time(NULL));
     int x=rand()%5;
     int y=rand()%5;
     matrix[x][y]=2; // av yerlestir
     avX=x;avY=y;
     while(matrix[x][y]==2) {
         x=rand()%5;y=rand()%5;
         if(matrix[x][y]!=2) {
         matrix[x][y]=1; // avci yerlestir
         avciX=x;avciY=y;
         }
         }
     }

void goruntu() {

     int i,j;
     for(i=0;i<5;i++) {
     for(j=0;j<5;j++)
     printf("%d ",matrix[i][j]);
     printf("\n");
     }
     }
void oyna() {

     int hamleSayisi=0;
     while(1) {
     int hamle=0;
     // output
     hamle=getche();
     hamleSayisi++;
     matrix[avciX][avciY]=0;
     switch(hamle) {
                    case 49: avciX++;avciY--;
                    break;
                    case 50: avciX++;
                    break;
                    case 51: avciX++;avciY++;
                    break;
                    case 52: avciY--;
                    break;
                    case 54: avciY++;
                    break;
                    case 55: avciX--;avciY--;
                    break;
                    case 56: avciX--;
                    break;
                    case 57: avciX--;avciY++;
                    break;
                    }
     matrix[avciX][avciY]=1;
     if(avciX==avX && avciY==avY) {
     printf("\n\n%d hamlede Av yakalandi\n",hamleSayisi);
     system("pause");
     break;
     }
     double durum[4];
     if(sqrt(pow(avciX-avX,2)+pow(avciY-avY,2)) < 1.5) 
     {
     if(avX+1 < 5)
     durum[0]=sqrt(pow(avciX-(avX+1),2)+pow(avciY-avY,2));
     else
     durum[0]=-100;
     if(avX-1 > -1)
     durum[1]=sqrt(pow(avciX-(avX-1),2)+pow(avciY-avY,2));
     else
     durum[1]=-100;
     if(avY+1 < 5)
     durum[2]=sqrt(pow(avciX-avX,2)+pow(avciY-(avY+1),2));
     else
     durum[2]=-100;
     if(avY-1 > -1)
     durum[3]=sqrt(pow(avciX-avX,2)+pow(avciY-(avY-1),2));
     else
     durum[3]=-100;
     double temp=durum[0];
     int index=0,i=0;
     for(i=1;i<4;i++) { 
     if(temp < durum[i]) {
     temp=durum[i];
     index=i;
     }  
     }
     matrix[avX][avY]=0;
     int kacamassaX=avX,kacamassaY=avY;
     switch(index) {
                   case 0: avX++;
                   break;
                   case 1: avX--;
                   break;
                   case 2: avY++;
                   break;
                   case 3: avY--;
                   break;
                   }
                   if(avX > -1 && avY > -1 && avX < 5 && avY < 5) 
                   matrix[avX][avY]=2;
                   else
                   matrix[kacamassaX][kacamassaY]=2;
                   }
     system("cls");
     goruntu();
     }
     }



main() {

       yerlestir();
       goruntu();
       oyna();
       return 0;
       }
Yogun Talep uzerine yukarıdaki oyunun C dilindeki karsılıgını yayınlıyorum.
Başarılar
There has been no comment yet

Name:


Question/Comment
   Please verify the image




The Topics in Computer Science

Search this site for





 

Software & Algorithms

icon

In mathematics and computer science, an algorithm is a step-by-step procedure for calculations. Algorithms are used for calculation, data processing, and automated reasoning.

Programming Languages

icon

A programming language is a formal constructed language designed to communicate instructions to a machine, particularly a computer. It can be used to create programs to control the behavior of a machine. Java,C, C++,C#

Database

icon

A database is an organized collection of data. The data are typically organized to model aspects of reality in a way that supports processes requiring information.

Hardware

icon

Computer hardware is the collection of physical elements that constitutes a computer system. Computer hardware refers to the physical parts or components of a computer such as the monitor, memory, cpu.

Web Technologies

icon

Web development is a broad term for the work involved in developing a web site for the Internet or an intranet. Html,Css,JavaScript,ASP.Net,PHP are one of the most popular technologies. J2EE,Servlet, JSP,JSF, ASP

Mobile Technologies

icon

Mobile application development is the process by which application software is developed for low-power handheld devices, such as personal digital assistants, enterprise digital assistants or mobile phones. J2ME

Network

icon

A computer network or data network is a telecommunications network that allows computers to exchange data. In computer networks, networked computing devices pass data to each other along data connections.

Operating Systems

icon

An operating system is software that manages computer hardware and software resources and provides common services for computer programs. The OS is an essential component of the system software in a computer system. Linux,Windows

Computer Science

icon

Computer science is the scientific and practical approach to computation and its applications.A computer scientist specializes in the theory of computation and the design of computational systems.